Pages

Friday, March 25, 2011

Kongsikan Pendapat anda 2- apa sebenarnya kemahuan wanita dari kaum adam?

Topik di atas agak membuatkan orang lain tertanya-tanya, apakah sebenarnya yang ingin aku perkatakan..okey aku beri definisi tajuk diatas. Ia merujuk kepada apakah sebenarnya yang diinginkan oleh seorang wanita terhadap lelaki. persoalan ini agak abstrak dan agak susah nk di explainkan jika seseorang tidak pernah merasainya. okey kita buka topik. apakah sebenarnya yang perempuan mahukan dari lelaki dari perhubungan mahupun persahabatan?

situasi pertama:seorang wanita diberi kasih sayang yg secukupnya, cinta dan juga kepercayaan. tetapi perempuan itu spt tidak menghargai dengan memberi banyak rungutan terhadap lelaki tersebut sedangkan lelaki itu berkorban segalanya untuknya. lelaki itu buang egonya dan perempuan mengatakan bahawa dia menghargai tetapi tindak tanduknya seperti tidak. wanita ini mencari lelaki sesempurna Nabi Muhammad s.a.w ke sampai benda kecil pun jadi rungutan

situasi kedua: seorang wanita dan lelaki ini merupakan kawan baik sejak sekian lama. tetapi mereka hanya kawan baik dan tidak pernah terlibat dgn perasaan hati terhadap masing-masing. persoalannya disini perempuan itu juga seperti perempuan di situasi satu, suka merungut..adakah mereka ini mempunyai perasaan yang sama terhadap lelaki ataupun mereka hanya sekadar mahu lelaki-lelaki ini tunduk kepada perempuan?

kongsikan pendapat anda disini..saya bukan seorang genderisme.cuma ingin mencari kepastian apakah sebenarnya kemahuan wanita terhadap lelaki dari segi perhubungan cinta dan persahabatan..perlukah kesempurnaan itu di cari sehingga lelaki naik muak dan jemu?

cerita cuma berdasar kemusykilan yang saya ingin tahu,bukan xda kena mengena yang hidup dan yang telah tiada..

11 Share Their Opinion:

Q said...

Blame Disney and the movies. They make us girls believe that Prince Charming and Perfect Man is out there. Sigh. I know they don't, but I can't stop hoping.

storyfromme said...

perempuan hanya nakkan perhatian.

Dda Ly said...

hehe saye cuma mahu die memahami saye seadanya...n accept me for who i am..:)

meh ke rumah..
~hampir kehilangan kerana kelalaian~
keep in touch ye..♥♥♥

OoNey™ said...

Q: dont get influence by mass media..pity on us whose imperfect who that also hoping for a girl to love and care..its hard to find a guy with zero defect..i think this factor y the number of unmarried lady are increasing..hehe tp bukan ko ada bf ke?

OoNey™ said...

storyfromme:perhatian dah diberi secukupnya..tp ada je yang xkena dimata perempuan..nape eh?

OoNey™ said...

Dda LY:sbnrnya kbykan lelaki ni susah nk tnjukkan keikhlasan..tp once die da tunjuk..hargai la..susah nk jmpa lelaki throw away his ego and susah juga nk jmpa lelaki yg terima wanita ni seadaanya..sekiranya da jmpa tu.jage bagus2 ya?=P

Ms Virgorian said...
This comment has been removed by the author.
Ms Virgorian said...
This comment has been removed by the author.
Q said...

Ooney: Uish, first time aku dengar ini tau. Siapa bf ku? kenapa aku ndatau ni? hahaha!

HanisLazimAndTheShaklee said...

yes ada jgak girl yg x appreaciete boy dlm life dia even that boy baek sgtttt....tapi xsemua mcm tu.laen org laen perangai kan,bak kata pepatah ,rambut sama hitam hati sapa tau kan ^__^

OoNey™ said...

Q:huhu ni terpengaruh la ni kn?however nowadays byk sgt penyagak..xsalah nk memilih calon suami

storyfromme:law da bagi sckupnya pun tp masih xhargai camna?


dda ly:hehe kan best semua gurl think like this..aman rumah tangga