Pages

Saturday, August 7, 2010

Aku Pernah....

Pernahkah anda merasai pengalaman mencintai dan dicintai? Hari ini Pakar motivasi cinta akan memberikan ceramah bertajuk, cinta-kebahagiaan atau kesengsaraan. semua makhluk Allah akan pernah mengalami perasaan ini walaupun bukan kepada seseorang yang istimewa,tetapi pernah juga mencintai haiwan dan Yang Esa. tapi jujur saya katakan semua manusia mesti pernah bercinta sesama manusia iaitu dari lelaki dan juga wanita,begitu sebaliknya. dalam ranjau percintaan ini pasti banyak yang perlu kita tempuhi dan di korbankan, maksud berkorban ini adalah dari segi perasaan dan hati. kita mesti mahu di sayangi oleh pasangan kita, tetapi bagaimana dia tidak nampak apa semua usaha kita untuk mendekati dan menjaga hatinya?? perasaan bercinta amat indah sekiranya di uruskan dengan betul.

Berikut adalah tips untuk kekal indah dalam percintaan:

1.cuba memahami kehendak pasangan kita, dan bukannya inginkan pasangan kita yang faham akan diri dan perasaaan kita.
2.cuba untuk tidak mencari apa salah mereka sebaliknya muhasabah diri kita sendiri,
3.cuba luahkan apa yang kita inginkan dan apa yang tidak kita inginkan
4.cintailahnya seadaanya dan bukan berlandaskan nafsu.
5.setinggi mana pun pangkat dan jawatan kita, janganla ada perasaan bongkak dan ego
6.bersabar dan usaha untuk tidak berbalah tetapi manusia pun ada had kesabarannya.
7.hargainya seperti mana dia menghargai anda dan bukannya dengan ikut perasaan dan ego anda
8.jangan kira apa yang dia buat untuk kita tetapi sama-sama berusaha untuk menlengkapkan hubungan itu
9.berdoalah kehadrat tuhan semoga hubungan itu berkekalan
10.umur tidak menunjukkan kematangan tetapi pengalaman itu mendewasakan pemikiran
11.sekiranya anda ada perasaan terhadap seseorang tetapi dia tidak mengetahuinya, janganlah malu atau segan untuk meluahkan, sebab lagi lama anda tahan.jadi kanser tu..
12.yang paling penting, jagala hati pasangan masing-masing.
13.sekiranya ada orang ketiga hadir dalam hubungan anda, cubala untuk tidak cepat melatah, tetapi pasangan anda juga itu perlu tahu bahawa anda ini pasangan, so tidak manis keluar dengan lelaki lain pada masa yang sama anda sedang in relationship.
14.kepada lelaki-lelaki, kita adalah ketua dan jangan la jadikan itu alasan untuk menidas kaum hawa.
15.cuba berubah untuk kebaikan hubungan itu, tetapi sekiranya pasangan anda kerap melafazkan bahawa segalanya salah anda.its time to make a move..tell her/him.


Ooney penah la rasa semua ini, tetapi apa boleh buat, di duga sebegini rupa,diharap dapat survive la..insyAllah huhu..actually OoNey tengah demam ni. nasib la ada orang yang ambil berat keadaan OoNey walaupun OoNey mengharapkan panggilan darinya..

4 Share Their Opinion:

Illiana Hidayah said...

1st : sokong tips berkekalan dalam perhubungan.. memanglah kata org jodoh semua tu di tangan tuhan, namun kita diberi peluang untuk mencuba.. pengalaman mengajar segalanya...

2nd : demam? sila makan ubat... get well soon wokeyy... :)

Pinky Pixie said...

tak suke tips ni. werkkk.. =p
tips putus cinta ada x.. wuwuwu

ps penaja: demam apekah ini? demam rndu ka? haha

♥ Oh, model katil terhangat ♥

S..U..D..@..I..S said...

O cik Ooney...sampai demam ye rinddu...1st makn panadol ..pastu jumpa doc..semoga cepat sihat ...nak posa ney..

Ooήey™ said...

Illiana:hehe betul2..cuma usaha itu pnting..camne nk dapat jodoh kalau kita dok terperap dlm uma xkuar2 kn?same jga kita xbuat apa2 utk cari psngan..tapi susah nk cri psgan yg amek berat kt kita..

pinky:heehe knpe xsuke?xde la xpe kang ooney post la tips utk org yg ptuts cinta..ekekeke

sudais:hehehe xdela demam rindu..mngkin terlmpau penat sgt..byk sgt akvtiti..huhu..insyallah dhrapkan cpt sehat..da jmpe doktor smlm..thanks sudais..